Sprzedaż każdego rodzaju produktów wymaga podjęcia odpowiednich działań marketingowych, trudno bowiem sprzedać kompletnie nieznany produkt. Stąd też konieczne jest sięgnięcie po reklamy, akcje promocyjne, czy promowanie oferty produktowej poprzez media społecznościowe. Istotne są jednak także mniej oczywiste czynniki takie jak np. opakowanie.
Opakowanie – dlaczego jest tak istotne
Podstawową funkcją opakowania jest ochrona towaru, ale też wydzielenie określonej porcji produktu, która ma zostać sprzedana np. w przypadku towarów płynnych lub sypkich. Jednakże opakowanie jest bardzo ważnym elementem działań marketingowych. Tym bardziej, że to właśnie po opakowaniu rozpoznajemy nasze ulubione produkty, a także często (nieświadomie) wybieramy te nowe sugerując się właśnie wyglądem opakowania.
Opakowanie może być świetnym nośnikiem reklamy, budować więź z marką i przywiązanie do produktu. Odpowiednio użyte kolory wpłyną na pozytywne skojarzenia w zależności od tego, do jakiej branży należy dany produkt. Dobrze przemyślane opakowanie może także skłonić klientów do większych zakupów niż początkowo zakładali.
Konfekcjonowanie towarów – bo liczy się nie tylko wnętrze
Biorąc pod uwagę, jak znaczące może się okazać opakowanie, nie dziwi, że istnieją firmy profesjonalnie zajmujące się konfekcjonowaniem produktów. Najprostsze wyjaśnienie – jest zapotrzebowanie, więc pojawiła się usługa. Jednakże na czym właściwie polega konfekcjonowanie produktów?
Konfekcja towaru czy też konfekcjonowanie towarów sprowadza się do porcjowania wyrobów oraz ich pakowania – tyle teoria. W praktyce natomiast konfekcjonowanie produktów obejmuje również szereg innych czynności, po wykonaniu których towar jest ostatecznie gotowy do sprzedaży albo też wręczenia w ramach akcji promocyjnej. Konfekcja towaru to z jednej strony np. pakowanie kilku produktów w zgrzewki, ale także przygotowywanie koszy upominkowych, które muszą świetnie prezentować się pod względem estetycznym.
Dlatego też do konfekcjonowania towarów należy zaliczyć sortowanie, oznaczanie, zestawianie i pakowanie produktów, by spełniały one wymogi klienta. Czynności te mogą być wykonywane zarówno ręcznie, jak i maszynowo – szczególnie firmy specjalizujące się w konfekcjonowaniu towarów korzystają z maszyn, by usprawnić cały proces.
Decydując się na sprzedaż własnych produktów, warto pamiętać, że opakowanie odgrywa niemalże równie ważną rolę, co sam produkt. Można zająć się tym samodzielnie, jednakże dobrym rozwiązaniem jest także zlecenie konfekcjonowania firmie zewnętrznej – oszczędzamy dzięki temu czas, a często także pieniądze, gdyż nie zatrudniamy dodatkowych pracowników. Ostateczny wybór zależy od indywidualnej sytuacji, jednak nie ulega wątpliwości, że konfekcjonowanie produktów to ważny element ich sprzedaży.